BlogMuntanyaBlogMuntanya
 Solde Solde
Estas en » BlogMuntanya » Archivo de reseñas » » Sant Jeroni (1236 M) I L’albarda Castellana (1177 M)
Excursionismo | Montserrat
Sant Jeroni (1236 m) i l’Albarda Castellana (1177 m)

La ruta consisteix en resseguir el camí dels francesos des del Monestir de Montserrat fins al punt més alta de la mítica muntanya catalana, i completar la jornada amb l’ascenció al punt més alt de la comarca del Baix Llobregat. Fantàstiques vistes de la pròpia serra de Montserrat, així com de totes les comarques que envolten la muntanya. Es diu que en un dia clar es pot veure Mallorca.

Vista des de Sant Jeroni

Panxa del Bisbe

Desnivell: 516 metres
Temps: 2:15 hores
Dificultat: molt fàcil
Època recomanable: tot l’any.

00:00 – Monestir de Montserrat (720 metres): el punt de partida és el Monestir de Montserrat. Al final de la plaça central del mateix, des d’on surt de forma evident i ben marcat el camí cap a Sant Jeroni. El camí va seguint el torrent de Santa Anna, passant per un pont de fusta ja ben al principi, i trobant-nos amb nombroses escales que ens acompanyaran durant gran part del recorregut.

00:15 – Pas dels Francesos: seguint el camí arribem a un pas més estret, per on continuen les escales, anomenat el pas dels Francesos (840 m.), nom que prové del fet que els francesos invaïren la muntanya a través d’aquest pas a principis del segle XIX.

00:35 – Roca de la Panxa del Bisbe: després de deixar un camí (PR) que marxa cap a l’esquerra, agafarem el corriol que segueix pujant cap a la dreta i passarem a tocar de la roca de la “Panxa del Bisbeâ€. Des d’allà es va seguint el camí evident i sense pèrdua, que va creuant-se amb la riera.

01:00 – Desviació cap a l’Albarda Castellana: dins aquest camí arriba un punt que en surt a mà esquerra un corriol força pendent, indicant amb marques grogues i blaves que ens portaria al cim de l’Albarda Castellana, i que serà pel punt on baixarem després de fer la resta del recorregut.

01:05 – Ermita de Sant Jeroni: seguint el camí evident, en un moment ens plantem a l’Ermita de Sant Jeroni, des d’on en marxa un evident camí cap a l’esquerra que ja enfilarà les últimes pujades i graons fins al cim de Sant Jeroni.

01:15 – Miranda de Sant Jeroni (1.236 metres): ja ens trobem al cim més alt de Montserrat, des d’on tenim unes fantàstiques vistes del Bages, Baix Llobregat, Vallès, etc.

Per a iniciar el descens, seguirem el mateix camí de pujada, i just després de la primera corba a l’esquerra trobarem un camí poc fresat a mà dreta, que si anem seguint ens portarà cap al segon cim de la jornada. Arribem a una primera paret que rodejarem per l’esquerra, i una segona per la que pujarem fent una curta i senzilla grimpada fins al cim.

01:25 – L’Albarda Castellana (1.177 metres): cim més alt de la comarca del Baix Llobregat, amb un petit rètol de fusta al cim. Cim que potser té més al·licient pels col·leccionistes que per les vistes que ofereix, superades de llarg per l’anterior cim.

Des d’aquí iniciarem la davallada, desviant-nos pel primer corriol que surt cap a la dreta (podem seguir les marques), i en escassos minuts arribem al camí pel que haviem arribat a l’ermita de Sant Jeroni. I des d’allà, desfarem el camí recoregut fins al punt de partida.

02:15 – Monestir de Montserrat (720 metres): ajudats per les nombroses escales que hi ha durant tot el recorregut, en poc estona ja tornem a ser al punt de partida.