BlogMuntanyaBlogMuntanya
 Solde Solde
Estas en » BlogMuntanya » Archivo de reseñas » » Tossa Plana De Lles (2.916 M) I Pic De Setut (2.869 M)
Excursionismo | Pirineo - Cerdanya
Tossa Plana de Lles (2.916 m) i Pic de Setut (2.869 m)

Ruta d'ascenció al punt més alt de la Cerdanya Catalana, però que si no fós per la ferida del Tractat dels Pirineus es situaria darrera del Carlit. Cim fronterer amb Andorra, amb el que les vistes des del cim abarquen tot el país andorrà i grans vistes cap a la Catalunya del Nord i tota la Cerdanya, Cadí, etc.

Temps: 03:00 h.
Dificultat: fàcil.
Desnivell: 800 metres aproximadament.
Època: tot l'any. A l'hivern prendre les precaucions habituals. Ideal per iniciar-se en l'esquí de muntanya.

00:00 – Refugi del Pradell (2.117 metres): punt de partida des del refugi lliure del Pradell, ha on s'accedeix des de Lles, resseguint la pista fins al refugi del Cap de Rec, i des d'allà una segona pista en una mica més de mal estat fins al refugi.

Just al costat d'on es pot deixar el cotxe, ja en marxa un corriol que enfila per dins del bosc (hi ha algunes marques de ruta, concretament la 19). El camí puja amb força al principi per dins del bosc, resseguint el camí sempre molt evident.

00:20 – Pla de les Someres (2.300 metres): en el moment que es surt del bosc, s'arriba a un extens prat, amb un pendent molt més moderat. Es ressegueix pel costat esquerra, seguint les fites i les marques de color groc.

Quan comença a enfilar-se una mica més, la ruta directa seguix la pujada directament. La ruta que seguirem però, marxa cap a l'esquerra direcció als llacs.

00:35 – Bassota de Setut (2.471 metres): des d'aquest punt podem veure directament al nord el Pic de Setut, que coronarem durant la baixada. Per a seguir cap a la Tossa, sense arribar al llac, marxarem cap a la dret, pel fort pendent que mena cap a la carena.

Sense camí evident es van seguint les diferents rampes que anem trobant, sempre en direcció nord, anar-nos desviant una mica cap a la dreta per enfilar directament al cim, sempre evident i sense pèrdua.

01:20 – Tossa Plana de Lles (2.916 metres): cim més alt de la Cerdanya, on podem trobar un bústia amb el corresponent llibre de firmes, i amb una àmplia zona "plana", amb nombrosos vivacs.

Seguirem la carena en direcció oest, per arribar-nos fins al pròxim cim de Setut, on arribarem per una senzilla aresta en uns 15 minuts. Al llarg del camí ens trobem unes termes de granit, que marquen la frontera entre Catalunya i Andorra.

01:40 – Pic de Setut (2.869 m): Cim carener, que tot i no tenir millors vistes que l'anterior, ens serveix per a completar la jornada.

D'allà anirem a buscar la Portella de Setut, i davallarem cap a l'Estany Gran de Setut.

02:20 – Estany Gran de Setut: vorejarem l'estany per l'esquerra, per arribar en poca estona a la Bassota de Setut que ja haviem trobat durant la pujada. Un cop allà, desfarem el camí recorregut inicialment per anar davallant fins al punt de partida.

03:00 – Refugi del Pradell (2.117 metres): punt de sortida.